Kotva
Rozvrhy
Elektronická žákovská knížka

Aktuality
Antigenní testy 17. 1.
17.1.2022

572 žáků  testováno negativně a 19 žáků pozitivně. 

Ve třídě, kde byl byť jen jeden AG pozitivní:
1. Třída nasazuje roušky, učí se v nich a čeká na konfirmační výsledek PCR testu dětí s pozitivními antigeny.
2. Pokud vyjde negativní, vrací se vše do starých kolejí.
3. Pokud vyjde pozitivní, budeme to dále řešit.
4. Pokud výsledek nebude do zítra ráno, tak se třída znovu preventivně otestuje.

Informace o zápisu do 1. tříd - 2022/2023
13.1.2022

Podrobné info ZDE.

Turistický kroužek zve na další akci!
12.1.2022

15. 1. se vydáme na cca 15km výšlap, jehož součástí je pozvání na čaj v rytířském sále hradu Doubravky. 

Více ZDE (Velikost: 211.92 kB)

IX. C vyhrála televizní Bludiště!
12.1.2022

Více ZDE.

Testování žáků od 17. 1.
11.1.2022

Od 17. 1. se na základě opatření MŠMT (Velikost: 193.83 kB) žáci a zaměstnanci ZŠ testují na COVID jen 1x týdně - v pondělí ráno. (popř. jiný den, pokud žák/zaměstnanec přijde do školy později, než v pondělí ráno). 

Uzavírka Palackého ulice
3.12.2021

Tato uzavírka měla být původně pouze do Vánoc 2021. Prodlužuje se do 31.1.2022. Podrobnosti ZDE.

Sbírka pro Majdalenku
5.11.2021

Více informací ZDE.

Nepostrádáte něco?
24.9.2021

Obnovili jsme fotogalerii nalezených věcí. V pravém pruhu našeho webu - sekce ztráty a nálezy 2021/22.

Kroužky 2021/2022
15.9.2021

Učitelé postupně nabízejí žákům účast na kroužcích. Většinou učitel osloví přímo žáky, pro které je kroužek nabídnut. Více o kroužcích ZDE

Naše jedničky
20.4.2021

Víte, kdo jsou naše jedničky? Podívejte se....

Anketa
Kolik času trávíš hraním počítačových her?
a) méně než hodinu denně
b) více než hodinu denně
c) počítačové hry vůbec nehraji
Celkem hlasovalo: 100

Londýn II, 2020

Britskou metropoli v rámci projektu Erasmus+ navštívila v lednu 2020 i paní učitelka Lenka Head. Jaké jsou její dojmy?

 

     Letos v lednu jsem dostala příležitost vycestovat v rámci programu Erasmus + na dva týdny do Londýna. Ve výběru kurzů jsem měla volnou ruku. Zaměřila jsem se na metodiku výuky angličtiny. Chtěla jsem obohatit svou dosadní praxi o nové poznatky, trendy a metody při výuce. Vybrala jsem si dva týdenní kurzy pořádané školou Language Link. To, že má škola sídlo v Londýně, jsem brala jako krásnou prémii.

     První týden jsem navštěvovala kurz „Creative Ways of Teaching Literature for EFL Teachers“ (Kreativní způsoby výuky literatury pro učitele AJ jako cizího jazyka).  Byl vytvořen tak, aby ukázal účastníkům, jak pracovat s textem při výuce angličtiny. Zdaleka už nejde jenom o to nějaký článek přečíst a pak zjišťovat pomocí otázek, zdali žáci porozuměli či nikoliv. Hlavní důraz se klade na aktivitu žáků, kteří texty interpretují, domýšlejí, kreslí, reprodukují. Líbí se mi myšlenka čtenářských / knižních klubů, které jsou tak populární v anglicky hovořících zemích. Bylo by zajímavé připravit něco podobného pro naše „metelkárenské“ děti v rámci odpoledního kroužku.

     Bonusem u tohoto kurzu bylo, že jsme se sešli pouze tři. Možnost používat angličtinu během kurzu jsme tedy měli o hodně větší, než účastníci v létě, kterých bývá daleko více (nejspíše z důvodu letních prázdnin). Náš lektor, Francis, byl typický Angličan s anglickým smyslem pro humor. Líbilo se mi, že měl svou vlastní zkušenost s výukou angličtiny, ať už šlo o cizince, kteří se chtěli v angličtině zdokonalit, anebo budoucí učitele angličtiny v zahraničí, kteří byli na kurzu CELTA. Nešlo tedy pouze o teoretické předávání zkušeností.

     Druhý týdenní kurz mě vlastně svým názvem zaujal jako první, jmenoval se „Creative Methodology for EFL Teachers“ (Kreativní metodologie pro učitele angličtiny jako cizího jazyka). Kdo by nechtěl učit kreativním způsobem? Seznámili jsme se teoreticky a také prakticky s metodami, které jsou v současnosti populární nejenom ve Velké Británii. Náš tříčlenný tým se rozrostl o dvě učitelky ze Španělska. Francise, který musel uprostřed týdne odcestovat, vystřídala Mel.

     Kurz kladl důraz na to, abychom se jako učitelé snažili vytvářet při hodině takové aktivity, při kterých budou z velké části aktivní hlavně děti. Dozvěděli jsme se například o metodě DOGME, při které by žáci měli komunikovat z 80 % výuky a učitel pouze 20 %.  Měly by se používat autentické materiály, se kterými se žáci mohou setkat i v anglicky mluvících zemích, abychom se co nejvíce přiblížili reálné komunikaci, se kterou se žáci střetnou ve skutečnosti. Společně jsme si vyzkoušeli pár cvičení v praxi. Dostali jsme třeba učebnice a museli jsme přijít s nápady, jak nudná cvičení přetvořit, aby byla pro děti zábavnější.

     Ubytovaná jsem byla v rodině u Evy. Eva byla Rakušanka, která se do Londýna dostala po 2. světové válce. Za muže si vzala Slováka Herberta, který se jako židovské dítě do Anglie dostal před válkou, když ho rodiče poslali do bezbečí. Eva měla velký dům, ve kterém ubytovávala studenty školy Language Link ze všech možných koutů světa. Seznámila jsem se tak třeba s Argentinkou, Italem, Polkou, Francouzkou nebo Číňankou. Někteří pobyli dva týdny jako já, někteří zůstali jen přes víkend a někteří byli u Evy na týdny čtyři. Setkávali jsme se u večeře a bylo zajímavé se něco dozvědět i o jiných národech.

     Pobyt v Londýně jsem si užila. Kdysi jsem tam strávila rok jako au-pair. Párkrát jsem se tam vrátila, ale nikdy to nebylo na dva týdny. Prohlédla jsem si místa mně známá, ale objevila jsem i nová zákoutí.

     Hodně nám toho ukázal Francis během prvního týdne, kdy součástí kurzu byly odpolední procházky Londýnem spojené s literaturou. Ukázal nám místa, kde bydlela Virginia Woolfová, kde pobývala Getrude Steinová nebo Oscar Wilde před tím, než musel opustit Anglii nadobro. Byli jsme v muzeu Charlese Dickense.  V Britské knihovně jsme se byli podívat mimo jiné na jednu z kopií Magny Charty. Jako pravý londýňan nám Francis doporučil další místa, která stojí za to navštívit.

     Na tyto dva týdny v Londýně budu vždycky ráda vzpomínat.

Tato webová stránka používá cookies
Tato webová stránka používá nezbytné technické cookies pro zajištění správné funkcionality webu.

Dále může web používat cookies pro analýzu pohybu uživatelů na webu a pro reklamní účely.

Pokud tomu tak je, naleznete v nastavení níže.
Nastavení cookies
Tyto webové stránky využívají cookies pro zajištění správné funkcionality webu, pro analýzu pohybu uživatelů na webu a pro reklamní účely. Zde můžete přijmout či odmítnout některé druhy cookies, které nejsou nezbytné pro základní funkcionalitu webu. Svůj souhlas můžete kdykoliv v budoucnu odebrat či znovu udělit.
Základní technické cookies
Tyto cookies jsou nutné pro základní funkcionalitu webu. Patří sem například přihlašování uživatelů, nebo uložení informací o souhlasu s ostatními cookies.