Kotva
Elektronická žákovská knížka

Aktuality
Listopad 1989 na Metelkárně
15.11.2019

Vzpomínky a fotografie k významnému výroči jsou ZDE.

Článek o vystoupení II. stupně ZDE

Zpráva o projektech I. stupně v souvislosti s listopadem ZDE.

Připomenutí TS
12.11.2019

19. 11. 2019

16.00 - I. stupeň (klasické tř. schůzky)

II. stupeň - formou tripartity - učitel + rodič + žák, čas schůzky si rodič zvolí - viz zpráva v edookitu od tř. učitele

- není možné ani nutné, aby přišli všichni rodiče II. stupně, pouze po objednání termínu

Halloween na Metelkárně
31.10.2019

Podívejte se, jak vypadal 31. říjen v naší škole. Palec nahoru pro všechny žáky a učitele, kteří přišli do školy v kostýmech.

Naši sponzoři
31.10.2019

Víte, kdo učinil dobrý skutek a stal se  naším sponzorem

Soutěžili jsem v republikovém finále...
22.10.2019

...soutěže v přespolním běhu. A jak naši žáci dopadli? 

Vyhráli jsme plaveckou štafetu měst!
4.10.2019

Více ZDE.

Vyhráli jsme s v přespolním běhu!
4.10.2019

Naše dvě družstva zvítězila v krajském finále soutěže v přespolním běhu! Více ZDE.

Erasmus+ na Metelkárně
2.10.2019

Poprvé a snad ne naposledy je naše škola zapojena v projektu Erasmus+.

Souhrn důležitých termínů šk. roku 2019/2020
11.9.2019

K nahlédnutí ZDE a v kalendáři v pravém rohu webu. 

Anketa
U společného stolu se všichni členové rodiny sejdeme alespoň:
a) 3x a vícekrát týdně
b) 2x týdně
c) 1x týdně
d) jen výjimečně
Celkem hlasovalo: 9

Charakteristika a vize školy

Vloženo: 6.3.2019 | Autor: Chalupny | Zobrazeno: 3252x | Upraveno: 3.4.2017 | Upravil: Chalupny

Charakteristika školy

   Škola se nachází v okresním městě (téměř v samém centru). Je dostupná  MHD, autobusem i vlakem. Jejím zřizovatelem je Statutární město Teplice. 

 

   Má dlouhou tradici jazykové výuky. Na výuku cizích jazyků je zaměřena již od roku 1969, kdy byla poprvé vedle dvou běžných tříd otevřena třetí třída s jazykovým zaměřením. V roce 1995 zde byla s povolením MŠMT ČR zahájena experimentální výuka cizího jazyka již od 1. třídy. Škola se tak postupně stala školou s rozšířenou výukou cizích jazyků. Žáci jsou přijímáni do 1. tříd nezávisle na spádové oblasti. Od 1. třídy probíhá výuka anglického jazyka, od 6. třídy se k anglickému jazyku přibírá druhý cizí jazyk, a to němčina nebo francouzština. Učební plán školy je nastaven tak, aby většina tvz. disponibilních hodin byla využita na výuku cizích jazyků - na prvním i druhém stupni. Již od prvních tříd jsou děti rozděleny při výuce jazyků do menších skupin. I volitelné předměty (povinné na II.stupni ZŠ) jsou zaměřeny na prohlubování znalostí a dovedností v cizích jazycích (předmět konverzace v cizím jazyce - Aj, Nj, Fj, ale také je nabízen třetí cizí jazyk - italština, ruština). V celém okrese není žádná další škola takto zaměřena.

 

   Škola má dlouhodobé zkušenosti a tradici v organizování výukových zájezdů do zahraničí (VB, Francie, Německo).

 

   Ve škole je pestrá nabídka kroužků - od tělovýchovných přes umělecké, přírodovědné až po jazykové.

   Materiální vybavení školy je na slušné úrovni. Většina tříd je vybavena didaktickou technikou. Ve všech učebnách je zajištěno připojení k internetu. Jsou zde vybavené dvě tělocvičny, keramická dílna, dvě počítačové učebny, několik jazykových učeben, učebny fyziky, chemie a další.

 

   Školní budova prochází pravidelně postupnou renovací (výměna oken, dveří, podlah, šaten apod.).

 

  Téměř všichni pedagogové jsou kvalifikovaní. Věkové rozpětí učitelů je široké. Škola zaměstnává dostatečný počet správních zaměstnanců.

 

   S finančními prostředky na provoz i na platy vychází v rámci možností velmi dobře.

 

   O studium na této škole je obecně větší zájem. Pravidelně se k zápisu do 1. tříd  hlásí (někdy i dvojnásobně) více žáků, než je škola schopna přijmout z důvodu své kapacity. 

Vize školy

              Naše škola

  • je bezpečným místem pro žáky i zaměstnance, a to z hlediska vnějších vlivů i vnitřního příznivého klimatu školy,
  • je moderní, dynamicky se rozvíjející institucí,
  • má propracovaný a smysluplný školní vzdělávací program, který pružně reaguje na změny a požadavky vyplývající z rozvoje společnosti, vědy a techniky a především z výsledků autoevaluace,
  • poskytuje žákům kvalitní a efektivní vzdělávání a rozvoj osobnosti s ohledem na individuální předpoklady s možnostmi prožití úspěchu při vyučování i během mimoškolních akcí,
  • má funkční systém pro vyhledávání žáků se speciálně vzdělávacími potřebami (tj. žáků s poruchami učení, chování, ale i žáků mimořádně nadaných) a následnou promyšlenou práci s nimi,
  • připravuje žáky pro život nejen znalostmi, ale osvojenými dovednostmi a postoji,
  • spolupracuje se zákonnými zástupci na úrovni vzájemného respektu a otevřené komunikace,
  • má promyšlený a fungující systém hodnocení, respektovaný pedagogy, žáky, rodiči i ostatními zaměstnanci,
  • zaměstnává pedagogy, kteří mají zájem o svou práci a snaží se o svůj další rozvoj v oblasti metod a forem práce, ale i v oblasti osobnostní,
  • má kvalitní výuku cizích jazyků s přesahem do ostatních předmětů (např. metoda CLIL),
  • má učitele, kteří při výuce využívají inovativní metody a postupy práce, které u žáků podporují kreativitu, kritické myšlení, aktivní přístup k řešení úkolů a aktivní přístup k dalšímu sebevzdělávání,
  • má učitele, kteří jsou profesionálové a umí komunikovat s žáky, rodiči i veřejností, umí předcházet konfliktům, popř. je řešit,
  • má na veřejnosti obraz dobře řízené organizace, která funguje na základě promyšlené organizace práce,
  • má management, který je otevřený moderním metodám a trendům,
  • má funkční a podnětnou spolupráci se zřizovatelem a dalšími organizacemi, které napomáhají škole (pedagogicko-psychologická poradny, DDM, střední školy se sídlem v Teplicích aj.),
  • se zapojuje do vhodných dotačních programů a projektů, které zvýší její rozpočet, a tudíž možnosti dalšího rozvoje,
  • má prostory, které jsou moderně a funkčně vybavené, materiální zázemí a vyučovací pomůcky odpovídají novým trendům školy 21. století.