Kotva
Rozvrhy
Elektronická žákovská knížka

Aktuality
Zápisy 2024/2025
5.2.2024

Přihlásit dítě k zápisu je  možné elektronicky od 4. 3. do 3. 4. 2024. Při přihlašování si rodič vybere přesný den a datum zápisu. 

 

Den otevřených dveří pro budoucí prvňáčky a jejich rodiče se bude konat 12. 3. 2024.  

Samotné zápisy se uskuteční v pátek 5. 4.  a v sobotu 6. 4.  2024.  

 

Další info ZDE

Školní psycholožka
2.2.2024
Po letech snahy se nám podařilo obsadit pozici školního psychologa v naší škole. V rámci základních škol je to rarita, neboť školních psychologů je v Ústeckém kraji zásadní nedostatek. 
 
Od 5. 2. 2024 bude tuto funkci v naší škole zastávat Mgr. Lenka Petrželková, absolventka Univerzity Karlovy (a také naší základní školy). 
 
Bude u nás působit každé pondělí a úterý. Zbytek týdne je zaměstnána v teplické Pedagogicko psychologické poradně. 
 
Všem žákům se postupně představí během prvních únorových dnů. 
 
Rodiče o paní psycholožce dostali zprávu prostřednictvím edookitu. 
 
Více informací ZDE.
Naši sponzoři
4.12.2023

Víte, kdo jsou naši sponzoři? Z 99% je tvoří naši rodiče (příp. jejich firmy) a my jim za to DĚKUJEME. Více na této stránce.

Anketa
Blíží se letní olympijské hry, které se budou konat v Paříži. Paříž je pořadatelské město letních olympijských her:
a) poprvé
b) podruhé
c) potřetí
Celkem hlasovalo: 66

Oxford, Erasmus+


Školní rok 2018/2019 se rychle blížil k svému závěru, zbývalo jen rozdat vysvědčení a sbalit kufry, protože hned 30. června jsem vyrazila na čtrnácti denní pobyt do Oxfordu. Trocha nervozity byla přítomna, přeci jen, čekalo mě ubytování v neznámé rodině a hlavně, návrat do lavic. Na samotný Oxford jsem se velmi těšila, z dvou předchozích jednodenních návštěv jsem věděla, jaká místa chci rozhodně navštívit, těšila jsem na atmosféru historického města, na vědomostmi protkané uličky univerzitních kolejí. Rozhodla jsem se ponořit se do té krásy a užít si čtrnáct dní jako kdybych byla postgraduální student jedné z mnoha kolejí.

Počáteční obavy z rodiny hned vzaly za své, přivítala mě moc milá paní, hned jsme si padly do oka, ubytování v klasickém cihlovém anglickém domečku s malinkou, ale opečovávanou zahrádkou bylo velmi komfortní, díky nedaleké farmě mě po ránu budil křik kohoutů, za plotem se pásly ovce, cestou do školy jsem procházela přes pastviny krav, zvláštní propojení univerzitního města s přírodou v téměř centru.

The Lake School of English, kde jsem se zúčastnila profesního kurzu Creative  Teaching CLIL Secondary, bylo velmi příjemné místo, z lektorek i vedení školy čišelo nadšení, a ač výuka trvala od 9 do 16 hodin, vždy to díky profesionální přípravě a milé atmosféře rychle uteklo. Ve skupině jsem se setkala s kolegyněmi z Polska, Slovenska, Rumunska a Česka, komunikačním jazykem však byla jen angličtina, i když jsme se o přestávkách neubránily vyměnit si pár českých a polských slovíček a řádně se jim zasmát. Během dopoledne jsme s lektorkou Freiou věnovaly teorii a praxi výuky odborných předmětů v angličtině, po obědě jsme se s Lucy zabývaly britskými reáliemi, slovní zásobou a gramatikou.

Škola nám také poskytla odborného průvodce po městě a výlety o víkendu. Měla jsem velkou radost, že sobotní výlet byl do Cotswolds a Stratfordu, navštívit Shakespearovo rodiště jsem si přála. Anglické vesničky s doškovými střechami, středověké kostely, hřbitovy s náhrobky z 18. století a samotný Stratford upon Avon, nezklamaly. Vůbec se mi podařilo propojit si Oxford s Shakespearem, na hradě v samotném městě hráli Macbetha, u Blenheim Palace – rodiště Churchillově, postavili repliku The Globe a na repertoáru byl Romeo a Julie, obohatila jsem si slovní zásobu o termín groundlings, tzn. místo pro prostý lid, který stál v hledišti a neměl peníze na balkón, v 21.století sedíte na zemi na dece, popíjíte víno a užíváte si Romea a Julii v originále.

Každé odpoledne jsem věnovala návštěvě muzea, kolejí, kostelů, botanické zahrady, parků a knihkupectví.

Protože v Anglii v té době ještě běžel školní rok, domluvila nám naše škola návštěvu v místní Secondary school. Studenti této školy jsou převážně z migrantských rodin, škola jim tak poskytuje o zázemí odpoledne, aby se děti mohly věnovat sportu, hudbě či výtvarnému umění. Prošli jsme si třídy, dílny, společenské prostory, hřiště i zázemí pro pedagogický sbor.

Jsem vděčná Erasmu +, vedení naší školy, že mi byl umožněn tento pobyt, těším se, až nabité vědomosti využiju ve své vlastní výuce.

Věra Raková

Tato webová stránka používá cookies
Tato webová stránka používá nezbytné technické cookies pro zajištění správné funkcionality webu.

Dále může web používat cookies pro analýzu pohybu uživatelů na webu a pro reklamní účely.

Pokud tomu tak je, naleznete v nastavení níže.
Nastavení cookies
Tyto webové stránky využívají cookies pro zajištění správné funkcionality webu, pro analýzu pohybu uživatelů na webu a pro reklamní účely. Zde můžete přijmout či odmítnout některé druhy cookies, které nejsou nezbytné pro základní funkcionalitu webu. Svůj souhlas můžete kdykoliv v budoucnu odebrat či znovu udělit.
Základní technické cookies
Tyto cookies jsou nutné pro základní funkcionalitu webu. Patří sem například přihlašování uživatelů, nebo uložení informací o souhlasu s ostatními cookies.