Kotva
Elektronická žákovská knížka

Aktuality
Zrušení všech soutěží do konce školního roku
23.3.2020

V souvislosti s mimořádnými opatřeními v celé republice vydalo MŠMT informaci, že se RUŠÍ všechny soutěže, přehlídky, olympiády do konce tohoto školního roku. 

Zápis do 1. tříd
16.3.2020

Vzhledem k vyjádření MŠMT v souvislosti s šířením COVID-19 a zápisů do 1. tříd bude nutné radikálně změnit systém přijímání žáků do 1. tříd. Čtěte ZDE.

Inspirativní webové odkazy pro procvičování a výuku II. stupně
13.3.2020

Rodiče i žáci II. stupně mohou využít tyto odkazy pro procvičování. Více ZDE.

Rušení akademie a dne otevřených dveří
11.3.2020

Z důvodu zavření školy rušíme: 

školní akademii (29. 4.) 

den otevřených dveří (17. 3.).

Děkujeme za pochopení. 

Informace MŠMT
10.3.2020

Mimořádné opatření - uzavření škol (Velikost: 452.22 kB)

Mimořádné opatření - zákaz akcí konaných nad 100 osob (Velikost: 208.96 kB)

Naši sponzoři
31.10.2019

Víte, kdo učinil dobrý skutek a stal se  naším sponzorem

Souhrn důležitých termínů šk. roku 2019/2020
11.9.2019

K nahlédnutí ZDE a v kalendáři v pravém rohu webu. 

Anketa
Školy jsou zavřené. Vítám částečné nahrazení výuky posíláním úkolů přes e-maily, edookitem aj.
a) ano
b) ne
Celkem hlasovalo: 246

Charakteristika a vize školy

Vloženo: 6.3.2019 | Autor: Chalupny | Zobrazeno: 3797x | Upraveno: 3.4.2017 | Upravil: Chalupny

Charakteristika školy

   Škola se nachází v okresním městě (téměř v samém centru). Je dostupná  MHD, autobusem i vlakem. Jejím zřizovatelem je Statutární město Teplice. 

 

   Má dlouhou tradici jazykové výuky. Na výuku cizích jazyků je zaměřena již od roku 1969, kdy byla poprvé vedle dvou běžných tříd otevřena třetí třída s jazykovým zaměřením. V roce 1995 zde byla s povolením MŠMT ČR zahájena experimentální výuka cizího jazyka již od 1. třídy. Škola se tak postupně stala školou s rozšířenou výukou cizích jazyků.  Od 1. třídy probíhá výuka anglického jazyka, od 6. třídy se k anglickému jazyku přibírá druhý cizí jazyk, a to němčina nebo francouzština. Učební plán školy je nastaven tak, aby většina tvz. disponibilních hodin byla využita na výuku cizích jazyků - na prvním i druhém stupni. Již od prvních tříd jsou děti rozděleny při výuce jazyků do menších skupin. I volitelné předměty (povinné na II.stupni ZŠ) jsou zaměřeny na prohlubování znalostí a dovedností v cizích jazycích (předmět konverzace v cizím jazyce - Aj, Nj, Fj, ale také je nabízen třetí cizí jazyk - italština, ruština). V celém okrese není žádná další škola takto zaměřena.

 

   Škola má dlouhodobé zkušenosti a tradici v organizování výukových zájezdů do zahraničí (VB, Francie, Německo).

 

   Ve škole je pestrá nabídka kroužků - od tělovýchovných přes umělecké, přírodovědné až po jazykové.

   Materiální vybavení školy je na slušné úrovni. Většina tříd je vybavena didaktickou technikou. Ve všech učebnách je zajištěno připojení k internetu. Jsou zde vybavené dvě tělocvičny, keramická dílna, dvě počítačové učebny, několik jazykových učeben, učebny fyziky, chemie a další.

 

   Školní budova prochází pravidelně postupnou renovací (výměna oken, dveří, podlah, šaten apod.).

 

  Téměř všichni pedagogové jsou kvalifikovaní. Věkové rozpětí učitelů je široké. Škola zaměstnává dostatečný počet správních zaměstnanců.

 

   S finančními prostředky na provoz i na platy vychází v rámci možností velmi dobře.

 

   O studium na této škole je obecně větší zájem. Pravidelně se k zápisu do 1. tříd  hlásí (někdy i dvojnásobně) více žáků, než je škola schopna přijmout z důvodu své kapacity. 

Vize školy

              Naše škola

  • je bezpečným místem pro žáky i zaměstnance, a to z hlediska vnějších vlivů i vnitřního příznivého klimatu školy,
  • je moderní, dynamicky se rozvíjející institucí,
  • má propracovaný a smysluplný školní vzdělávací program, který pružně reaguje na změny a požadavky vyplývající z rozvoje společnosti, vědy a techniky a především z výsledků autoevaluace,
  • poskytuje žákům kvalitní a efektivní vzdělávání a rozvoj osobnosti s ohledem na individuální předpoklady s možnostmi prožití úspěchu při vyučování i během mimoškolních akcí,
  • má funkční systém pro vyhledávání žáků se speciálně vzdělávacími potřebami (tj. žáků s poruchami učení, chování, ale i žáků mimořádně nadaných) a následnou promyšlenou práci s nimi,
  • připravuje žáky pro život nejen znalostmi, ale osvojenými dovednostmi a postoji,
  • spolupracuje se zákonnými zástupci na úrovni vzájemného respektu a otevřené komunikace,
  • má promyšlený a fungující systém hodnocení, respektovaný pedagogy, žáky, rodiči i ostatními zaměstnanci,
  • zaměstnává pedagogy, kteří mají zájem o svou práci a snaží se o svůj další rozvoj v oblasti metod a forem práce, ale i v oblasti osobnostní,
  • má kvalitní výuku cizích jazyků s přesahem do ostatních předmětů (např. metoda CLIL),
  • má učitele, kteří při výuce využívají inovativní metody a postupy práce, které u žáků podporují kreativitu, kritické myšlení, aktivní přístup k řešení úkolů a aktivní přístup k dalšímu sebevzdělávání,
  • má učitele, kteří jsou profesionálové a umí komunikovat s žáky, rodiči i veřejností, umí předcházet konfliktům, popř. je řešit,
  • má na veřejnosti obraz dobře řízené organizace, která funguje na základě promyšlené organizace práce,
  • má management, který je otevřený moderním metodám a trendům,
  • má funkční a podnětnou spolupráci se zřizovatelem a dalšími organizacemi, které napomáhají škole (pedagogicko-psychologická poradny, DDM, střední školy se sídlem v Teplicích aj.),
  • se zapojuje do vhodných dotačních programů a projektů, které zvýší její rozpočet, a tudíž možnosti dalšího rozvoje,
  • má prostory, které jsou moderně a funkčně vybavené, materiální zázemí a vyučovací pomůcky odpovídají novým trendům školy 21. století.