Kotva

Aktuality
Zápisy 2024/2025
5.2.2024

Přihlásit dítě k zápisu je  možné elektronicky od 4. 3. do 3. 4. 2024. Při přihlašování si rodič vybere přesný den a datum zápisu.

Den otevřených dveří pro budoucí prvňáčky a jejich rodiče se bude konat 12. 3. 2024.

Samotné zápisy se uskuteční v pátek 5. 4.  a v sobotu 6. 4.  2024.

Další info ZDE

Školní psycholožka
2.2.2024
Po letech snahy se nám podařilo obsadit pozici školního psychologa v naší škole. V rámci základních škol je to rarita, neboť školních psychologů je v Ústeckém kraji zásadní nedostatek.

Od 5. 2. 2024 bude tuto funkci v naší škole zastávat Mgr. Lenka Petrželková, absolventka Univerzity Karlovy (a také naší základní školy).

Bude u nás působit každé pondělí a úterý. Zbytek týdne je zaměstnána v teplické Pedagogicko psychologické poradně.

Všem žákům se postupně představí během prvních únorových dnů.

Rodiče o paní psycholožce dostali zprávu prostřednictvím edookitu.

Více informací ZDE.
Naši sponzoři
4.12.2023

Víte, kdo jsou naši sponzoři? Z 99% je tvoří naši rodiče (příp. jejich firmy) a my jim za to DĚKUJEME. Více na této stránce.

Anketa
Blíží se letní olympijské hry, které se budou konat v Paříži. Paříž je pořadatelské město letních olympijských her:
a) poprvé
b) podruhé
c) potřetí
Celkem hlasovalo: 66

Anglie 2019

Zobrazeno: 2719x
V červnu 2019 vyjelo našich 47 žáků spolu s paní učitelkou Šaškovou a Rakovou na týdenní jazykový kurz do britského Yorku.

Stručné info:

třídy: 7. - 9.

program: viz prezentace

Zájezd do Anglie očima Nely Kopecké:

1. 6. jsme vyrazili na dlouhou cestu do Anglie, konkrétně do Yorku. Jeli jsme přibližně 15 - 20 hodin, ale dalo se to přežít. Autobusem jsme dojeli k přístavu, kde na nás čekal trajekt. Na trajektu jsme se plavili asi 90 minut a potom jsme ještě 3 hodinky dospávali v autobuse. Do Yorku jsme přijeli nějak v poledne.

Byli jsme se podívat v čokoládovně zvané 'York chocolate story', takže nám tam vyprávěli o tom, jak našli kakaové boby a co s nimi ze začátku dělali. Pak nám také řekli jak správně chutnat čokoládu a to bylo tak : první jsme si ji dali na ruku, potom jsme si k ní měli přičichnout, pak nám řekla ať jí křupneme a poslechneme si ji a nakonec jsme si zacpali nos a ochutnali. Když jsme šli dál, tak jsme si mohli udělat vlastní lízátka. Vše bylo dobré, ale už jsme byli plní. V autobuse jsme potom čekali na naše hostitelské rodiny.

Když se nás ujala paní jménem Sam, byly jsme nadšené a šťastné, jelikož jsme měly velké štěstí. Sam byla velmi milá, má jednu fenku jménem Meg (Meggie) a dceru, které je 14 let a jmenuje se Charlie. Jejich domeček je útulný a hezký, dostaly jsme jeden pokoj, kde byla palanda a 1 postel. Koupelna byla luxusní a čistá. Sam nám každý den udělala večeři a snídani, k obědu nám dávala takovou velkou housku (dvě) s máslem a šunkou, ovoce, láhev s vodou, balíček crisps (brambůrky) a malou sušenku. Ráno nás vždy odvezla na 'meeting point' odkud jsme jeli autobusem do školy.

U školy jsme se rozdělili na tři skupinky a každá šla do jedné z tříd. Seznámili jsme se s našimi učiteli a s nimi jsme vždycky dělali nějaké věci na různá témata. Bylo to zábavné, myslím, že nejzábavnější byla učitelka Jane, která nám vždy vyprávěla nějaké historky (i když jsme jí někdy i nevěřili) a snažila se mluvit česky. Škola trvala od 9:00 do 12:30.

Po škole jsme chodili po výletech. První den jsme byli ve Scarborough a učili jsme se i píseň. Pak jsme se podívali i do Flamborough, kde jsme viděli nádherné útesy. V podvečer jsme se vrátili do hostitelských rodin.

Druhý den po škole jsme vyrazili do městečka Whitby. Naše průvodkyně Dáša nám dala úkol, abychom zjistili, co je to Whitby Jet, nakonec jsme se dozvěděli, že je to strom, ve kterém je kámen a z toho kamene se vyrábí šperky. Navštívili jsme tam Drákulův dům hrůzy a skoro všichni tam vykřikli. Potom jsme dostali rozchod a někdo se mohl jít s učitelkami podívat na hřbitov, kde je pohřben hrabě Drákula. Vyšli jsme 199 schodů a byl tam krásný výhled na město Whitby. O rozchodu někteří z nás poprvé ochutnali typické 'fish and chips' (ryba a hranolky). A nemají tam jen tak obyčejné hranolky, mají tam takové ty pravé a velké.

Ve středu byl na plánu výlet do yorského parku NYMR (North Yorkshire moors railway), kde se prý natáčelo, jak Harry Potter vystoupil z vlaku. Krajina tam byla báječná. Pak jsme se ještě byli podívat na Fountains Abbey a vrátili se zpět do Yorku. V Yorku jsme navštívili vikingské centrum, kde jsme viděli jejich vesnici. Vikingové prý založili York pod názvem Jorkvik. Když jsme jeli zpět do rodin, tak jsme se už museli rozloučit, protože další den jsme k nim už nešli.

Poslední den ve škole jsme dostali certifikáty a odjeli z Yorku do Cambridge. Tam jsme prošli kolem hodně kolejí (univerzit), kde studovali velmi známí lidé. Pak jsme měli asi půl hodinky rozchod. Dáša (naše průvodkyně) nás potom vzala k řece Cam, na které nás přibližně 45 minut vezl pán. Bylo to fantastické. Po jízdě jsme dostali další rozchod. Večer jsme přijeli do našeho hotelu, kde na nás čekala pizza. Také jsem zapomněla zmínit, že někteří si koupili nejkyselejší bonbony na světě ­a že byly sakra kyselé! V hotelu jsme měli volno až do 22:00, pak nás přišly paní učitelky zkontrolovat a šli jsme spát, abychom byli dost silní na další den. Čekal nás Londýn.

Ráno jsme vstali v 6:00 a od 6:45 do 7:00 se dávaly věci do autobusu, který odjel. My cestovali metrem. Museli jsme si hlídat věci, aby nám někdo něco neukradl. Vystoupili jsme a vyšli jsme před Tower of London. Začalo pršet a tak jsme nastoupili do double-deckeru ( dvoupatrový autobus) a prohlíželi jsme si město. Bylo to krásné, viděli jsme i katedrálu sv.Pavla. Když jsme vystoupili, šli jsme za Dášou a ta nás dovedla k Londýnskému oku. Bylo opravdu vysoké. Ale první jsme navštívili 4D kino, kde jsme viděli video o Londýně, bylo celkem krátké, ale hezké. Potom jsme se rozdělili na dvě skupiny po přibližně 23 lidech a počkali jsme v řadě na Londýnské oko. Jízda trvala nejspíš 45 minut a byla dobrá, ze shora jsme viděli Houses of Parliament, Big Ben, ale ten je zrovna pod lešením a další krásné věci. Dole už na nás čekala Dáša a šli jsme se projít, abychom viděli ty budovy z blízka. Byli jsme u Westminsterského opatství, Buckinghamského paláce a na Trafalgarském náměstí. Všechny ty budovy a památky byly moc pěkné a ohromující. Dáša nás zavedla na jedno náměstí, kde se obvykle dává dětem rozchod. My ho měli asi hodinu a kousek. Ještě nás čekala 45 - minutová plavba na řece Temži a projeli jsme pod velkým a přenádherným mostem Tower Bridge. Když jsme vystoupili, pronásledovali jsme Dášu, která někam šla. Došli jsme až k lanovce a taky, že jsme na ni šli. Kabinka jela nad Temží a my měli velký výhled. Po lanovce jsme našli náš autobus a vydali se na cestu domů.

Cesta byla opět dlouhá, ale už ne zas tak moc (pocitově). Do Teplic jsme přijeli v sobotu asi ve 12:15. Můžu s klidem řict, že tento zájezd byl moc úžasný, všichni jsme si to moc užili a máme spoustu nových zážitků!

Nella Kopecká, 7.C

Deníček z cesty psaný paní učitelkou Šaškovou:

2. 6.

Brzy ráno jsme přepluli kanál na trajektu jménem Pride of Kent. Děti si užily krásný výhled na Dover a jeho bílé křídové útesy. Je slunečno a teplo. Míříme do Yorku. Děti po ránu dospávaly.

Do Yorku jsme přijeli za pěkného počasí. Navštívili jsme krásnou katedrálu York MInster a Chocolate Story, kde si děti vyrobily svoje čokoládové lízátko. Prošli jsme si York. Pak měly děti rozchod, při kterém si užily roztomilé uličky a malé obchůdky. V 19.00 si pro děti přijeli jejich dočasní domácí.

3. 6.

Děti zvládly velmi dobře první noc v rodinách. Ráno se rozdělily do 3 skupin a šly na svoji výuku. Učitelé si je velmi chválili, řekli, že jsou 'well behaved' (dobré chování). Míříme do Scarborough. Je příjemné počasí.

Odpoledne jsme strávili u moře, nejdříve ve Scarborough na přístavním molu, potom na Flamborough Head. Bohužel byla pláž zatopena, ale i přesto máme nádherné fotky i s tuleni. Těšíme se opět do rodin.

4. 6.

Dnes jsme se probudili do zataženého rána. Oproti horku v Teplicích máme příjemné teploty ke studiu a k cestování. Britští učitelé si naše děti stále chválí. Je půl jedné a my vyrážíme do malebného městečka Whitby. Zatím děti vypadají zdravé a spokojené.

5. 6.

Je pod mrakem a 15 stupňů - ideální počasí na cestování. Děti ráno ukončily svůj kurz angličtiny a obdržely certifikáty. Odpoledne nás čeká Fountain Abbey, velmi romantické místo. Děti zkouší různé britské dobrůtky, např. místní karamel nebo nejkyselejší bonbóny na světě.

6.6.

Ráno se deti rozloučily se svými rodinami a nastoupily do autobusu, kde stráví 3-hodinovou cestu do Cambridge. Uvidíme univerzitní kolej a poplujeme na lodickach po řece Cam.

7.6.

Zvládli jsme noc v hotelu. Ráno jsme se najedli a vyrazili do rušného Londýna. Začalo prset. Jeli jsme metrem a double deckerem. Poté jsme zamířili na London Eye.

Prset nepřestalo. Ale i přesto jsme památky zvládli, i když máme mokré boty. Děti nakoupily poslední suvenýry a pokračujeme k dalším památkám.

Tato webová stránka používá cookies
Tato webová stránka používá nezbytné technické cookies pro zajištění správné funkcionality webu.

Dále může web používat cookies pro analýzu pohybu uživatelů na webu a pro reklamní účely.

Pokud tomu tak je, naleznete v nastavení níže.
Nastavení cookies
Tyto webové stránky využívají cookies pro zajištění správné funkcionality webu, pro analýzu pohybu uživatelů na webu a pro reklamní účely. Zde můžete přijmout či odmítnout některé druhy cookies, které nejsou nezbytné pro základní funkcionalitu webu. Svůj souhlas můžete kdykoliv v budoucnu odebrat či znovu udělit.
Základní technické cookies
Tyto cookies jsou nutné pro základní funkcionalitu webu. Patří sem například přihlašování uživatelů, nebo uložení informací o souhlasu s ostatními cookies.