Kotva
Rozvrhy
Elektronická žákovská knížka

Aktuality
23. 3. vyráží turistický kroužek na túru.
19.11.2023

Více ZDE (Velikost: 173.76 kB)

Zápisy 2024/2025
5.2.2024

Přihlásit dítě k zápisu je  možné elektronicky od 4. 3. do 3. 4. 2024. Při přihlašování si rodič vybere přesný den a datum zápisu.

Den otevřených dveří pro budoucí prvňáčky a jejich rodiče se bude konat 12. 3. 2024.

Samotné zápisy se uskuteční v pátek 5. 4.  a v sobotu 6. 4.  2024.

Další info ZDE

Školní psycholožka
2.2.2024
Po letech snahy se nám podařilo obsadit pozici školního psychologa v naší škole. V rámci základních škol je to rarita, neboť školních psychologů je v Ústeckém kraji zásadní nedostatek.

Od 5. 2. 2024 bude tuto funkci v naší škole zastávat Mgr. Lenka Petrželková, absolventka Univerzity Karlovy (a také naší základní školy).

Bude u nás působit každé pondělí a úterý. Zbytek týdne je zaměstnána v teplické Pedagogicko psychologické poradně.

Všem žákům se postupně představí během prvních únorových dnů.

Rodiče o paní psycholožce dostali zprávu prostřednictvím edookitu.

Více informací ZDE.
Naši sponzoři
4.12.2023

Víte, kdo jsou naši sponzoři? Z 99% je tvoří naši rodiče (příp. jejich firmy) a my jim za to DĚKUJEME. Více na této stránce.

Anketa
Blíží se letní olympijské hry, které se budou konat v Paříži. Paříž je pořadatelské město letních olympijských her:
a) poprvé

TURISTICKÝ KROUŽEK

VE ŠK. ROCE 2015/16

9. AKCE TURISTICKÉHO KROUŽKU - VLAKEM DO ČESKÉHO STŘEDOHOŘÍ NA LOVOŠ

Náš poslední výlet turistického kroužku v tomto školním roce zamířil na Lovoš, čedičovou dominantu Českého středohoří, jejíž vrchol leží v nadmořské výšce 570 m.  Putování bylo okořeněno  výhledy z vláčku, který nás dovezl z teplického nádraží až na dolní konec Polabí. Krásné jarní počasí a dobrá viditelnost podtrhla dojmy, které se pokoušeli fotografové Jára, Radek a Adam zachytit na svým snímcích. Jsme rádi, že skromná účast žáků nakonec neohrozila naše odhodlání vyrazit a strávit aktivně příjemné nedělní odpoledne.

začínáme

na vyhlídce

krása krás, pohled z Lovoše na Královnu Milešovku

Páni kluci

8. AKCE TURISTICKÉHO KROUŽKU - Vlakem, lanovkou a cestou necestou za Vaňovským vodopádem

Jedna z velmi povedených akcí je již vzpomínkou. Počasím, které nás napínalo  ("zmrzneme?", zmokneme?...), jsme se nenechali odradit a vyrazili jsme - vlakem do Ústí, lanovkou na Větruši a pěkně pěšky za vodopádem. Při společné fotce na vyhlídce z Větruše, když jsme nevěřícně sledovali sněhové vločky, jak si tak nad námi poletují, zvolala paní učitelka Šeremetová: "To nejsou květy?"

Vodopád jsme dobyli, doskákali až k němu, pořídili pěkné fotografie a při cestě zpět do Teplic jsme stačili ještě proběhnout bludištěm přírodním a zrcadlovým a dát si něco dobrého na zub ve Fóru.

Pěkná atmosféra, dobrá parta. Tak za měsíc...

M. Richterová

7. AKCE TURISTICKÉHO KROUŽKU - Muzeum města Ústí nad Labem

V poslední únorovou neděli jsme se vydali do muzea v Ústí nad Labem. Nechali jsme se nalákat na výstavu, která oživuje naše legendární dějiny, a vydali se po stopách Starých pověstí českých. Komu šla už hlava kolem z praotce Čecha, Přemysla Oráče, Libuše, Bivoje, Vlasty ...mohl se prostřednictvím unikátních fotografií kochat přírodou Českého Švýcarska - našeho nejmladšího národního parku nebo jen tak procházet stálou expozicí muzea.

Našim příznivcům, zejm. těm nejvěrnějším, patří naše díky za přízeň.

tradiční - první společná fotka při zahájení kroužku

zleva: Adriana, Radek, Adam, Erik, Tom, Jiří, Lukáš, Hanin, Tereza a nejmaldší účastník Tom

Tom a Lukáš, Jiří a rozmazaný Tom

Neklan? Horymír, Bivoj nebo Lukáš?

pracovní listy někteří vzali vážně, někteří ne tak úpně

6. AKCE TURISTICKÉHO KROUŽKU -  Státní okresní archiv Teplic$e

V posledním lednovém týdnu jsme se vydali do archivu. V plánu jsme měli poznat, jaké poklady archiv skrývá, co obnáší práce archiváře a kdy se můžeme sami stát badateli. To vše se nám podařilo. Věnovala se nám sama paní ředitelka. Její příprava na naši návštěvu (připravené zajímavé dokumenty, knihy) a energie, s kterou nám sdělovala informace a odpovídala na otázky, byla obdivuhodná.

tradiční - první společná fotka při zahájení kroužku

(zleva: Míra ze 7. A, Adam ze 6. A, Míša a Vali - spolužačky z 8. C, paní učitelka M. Richterová s Tomem, Tereza, Míša, Daniela, Klára a v pokleku Adriana - spolužačky ze 6. A, za fotoaparátem paní učitelka Eva Solnařová)

v badatelně Státního okresního archivu Teplice

vše si můžeme prolistovat

posloucháme zapálený výklad paní ředitelky

budoucí badatelky

další budoucí badatelky, momentálně nad policejními záznamy (hodně zajímavé čtení)

5. AKCE TURISTICKÉHO KROUŽKU

Vánoční turistický kroužek jsme stejně jako loni strávili v oboře ve Mstišově a jejím okolí. Udělali jsme Vánoce sobě i zvířatům. Zvířatům jsme přinesli zdravé pamlsky a po procházce, vyluštění dvou hádanek a ozdobení stromečku pro lesní zvěř si dopřáli čajík a něco málo na zub v zámečku Dvojhradí.

Šťastný nový rok 2016!

po roce v oboře

podél plotu oddělující divočáky

hádanka

zdobení stromečku pro lesní zvěř

čajík a něco málo na zub v Dvojhradí

4. AKCE TURISTICKÉHO KROUŽKU

S LAMPIONY NA DOUBRAVKU

V pátek 20. listopadu jsme "vyzbrojeni" lampiony v rekordním počtu 32 nadšenců vyrazili od školy přímo na Doubravku. Déšť, který těsně před naším výšlapem ustal, nás ve tmě a dobré náladě zastihl pod samotnou Doubravkou, ve chvíli, kdy jsem rozsvěceli lampiony. Jak to ten déšť věděl? V poslední době s námi na našich akcích nějak víc kamarádí. Deště jsme nedbali a stoupali a stoupali, až jsme se ocitli v rytířském sále. Čaj, který jsme si uvařili, a dobrůtky, které jsme si přinesli (a bylo i vánoční cukroví), přišly vhod. Společenské hry i co zbylo z písně Na tý louce zelený nás bavily a pohled z věže Doubravky na rozsvícené Teplice si nenechal ujít nikdo. Po dvou hodinách jsme rozverně opouštěli Doubravku a těšíme se na další akci.

lampiony a my

v rytířském sále Doubravky

3. AKCE TURISTICKÉHO KROUŽKU DO  DUCHCOVA  ZA  DUCHY se uskutečnila 2. listopadu.

V dušičkový den jsme vyrazili za duchem největšího milovníka a dobrodruha Giacoma Casanovy. S ním jsme si prošli duchcovský zámek, poslouchali, co o sobě vypráví, např. jak se mu podařilo utéci z vězení, zahráli si na malíře V. V. Reinera, služebníčky a "báli se" ve sklepení zámku.

Duch Giacoma Casanovy žije!!! To víme určitě. Za rok to ověříme.

jdeme za G. Casanovou

hledáme obrazy

hádáme předměty ze zámecké sbírky

posloucháme vyprávění o maškarních bálech

ve sklepení stvrzujeme naši přítomnost

Díky, Casanovo!!!

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

2. AKCE turistického kroužku se 17. 10. nesla v duchu hesla "Neseme dříví do lesa". A to doslova. Nevěříte?

Rekordně početná skupina příznivců turistického kroužku obohacená tentokrát o doprovod 2 pejsků se vydala autobusem z Benešova náměstí směrem na Komáří vížku. Déšť byl "na spadnutí", ale čekal na tu pravou chvíli. Z vrcholku Krušných hor, který byl zahalen do mlhy, jsme putovali ke zřícenině hradu Kyšperk, zvaného též Supí hora, jenž byl pravděpodobně vystavěn za vlády Jana Lucemburského kolem roku 1319. Z hradního paláce s věží zbyly jen trosky, nám však posloužily jako malebné zákoutí pro rozdělání ohně, které se stalo pokynem pro začátek vytrvalého deště. Ani ten nám však nezabránil v opékání buřtíků na parádním ohni z přineseného dříví (třísek, polen) v batůžcích.  Déšť byl ale neuprosný, a tak jsme opustili magické místo a pokračovali dál cestou do Krupky, kde jsme naše 7 km putování zakončili jízdou do Teplic.
Našim novým příznivcům děkujeme za účast a mnohým osmákům za opakovanou "mokrou" reprízu.

Vaše M. Richterová, E. Solnařová a E. Šeremetová

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

1. společné foto

na Komáří vížce směr Kyšperk

přinesli jsme dříví (třísky, polínka, polena) do lesa

repríza (vyfotografovaní vědí)

déšť přišel s rozděláním ohně

"déšť nedéšť"

1. AKCE je za námi! 13. 9. jsme navštívili královské město Žatec, kde jsme byli svědky jedinečné podívané, a to hromadného výstupu na komíny. Tuto originální akci jsme sledovali z chmelového majáku. Pohled na město byl úžasný. Celá akce byla součástí Dne evropského dědictví a město Žatec hromadnými výstupy na komíny a vypuštěním balónků z majáku vyslalo symbolickou žádost, aby žatecké památky byly zapsány do památek UNESCO. Krásný den jsme uzavřeli výbornou podomácku vyráběnou zmrzlinou a rozmanitými zážitky ve vlaku.

Všem členům děkujeme za účast a za super start do dalšího roku našeho kroužku.

M. Richterová, E. Šeremetová a E. Solnařová

na náměstí v Žatci

před žateckým soudkem piva

hromadný výstup na komíny sledujeme z chmelového majáku

na výborné podomácku vyrobené zmrzlině

chmelový maják

ROZLOUČENÍ KROUŽKU SE ŠK. ROKEM 2014/15

Zdravím všechny čtenáře.

Tento rok se náš turistický kroužek obzvlášť povedl. Navštívili jsme spoustu míst nejen v Teplicích,  ale také v okolí Ústeckého kraje. Všichni bychom tímto chtěli poděkovat paní učitelce Richterové a Solnařové, které všechny akce uspořádaly. Jsme velmi rádi za to, že to s námi vydržely a měly na nás nervy. Doufáme, že kroužek v příštím školním roce bude stejně dobrý nebo lepší. Všichni však věříme, že ano.

S poděkováním Ondra Podsedník za celý kroužek.

x x x x x x x x x x x x x x x x

Mockrát děkujeme. "Co vysíláme, to přitahujeme." Vysílaly jsme k vám energii, abyste s námi do nejrozmanitějších akcí šli, abyste něco nového viděli, prožili... a vy jste nám pozitivní energii prostřednictvím vašich úsměvů, zájmu a opakovaných účastí vraceli zpátky, a to je prostě paráda!

Užijte prázdniny, mládeži, a v září "roztáčíme" další kolo.

Vaše M. Richterová, E. Solnařová a E. Šeremetová

2. místo

Jiří Ráž

3. místo

(paměť selhala, dopíšu zítra)

ČERVEN 2015

Bílina - lázně Kyselka, minigolf

KVĚTEN 2015

štola Starý Martin

Naše parta se vydala do Krupky, a to konkrétně do štoly Starý Martin.

Po rozpačitém seznámení s panem průvodcem a prohlédnutí venkovní expozice jsme si nasadili ochranné helmy a vydali se na prohlídku. Ta trvala necelou hodinu, během které jsme ušli asi 1 km. Na vlastní oči jsme viděli rozdíly ve vyztužování prostor v minulosti i současnosti, sbírku historických předmětů (nástrojů a jiné vybavení horníků), dozvěděli se o způsobech dobývání cínové rudy...Děti (ty nejmenší) se nemohly dopočítat permoníků, což byl jejich úkol. Doprovod nejvíce ocenil tzv. Pramen štěstí. Všichni do jednoho jsme ocenili krápníkovou výzdobu. Po necelé hodině ve štole, kde teplota nepřesáhne 8 stupnů Celsia, jsme se rádi zahřáli na venkovní terase, dali si svačinu, podepsali se všichni do jednoho do knihy návštěv, poděkovali za prohlídku i za možnost odnést si na památku zajímavý kámen a pokračovali dál.

Den jsme si ještě zpříjemnili procházkou na hrad Krupka, kam jsme dorazili po malém odpočinku u kříže v chatové osadě s krásným pohledem na město. Na zřícenině hradu jsme si zahráli na schovávanou. Nejlépe schovanou byla Míša K. Ne a ne ji najít!

Další hezký den, parto!!! Stálo to za to!!!

A před sebou máme poslední kroužek. Uvažujeme o minigolfuv Bílině, ale ten až po prohlédnutí lázní Kyselky a ochutnání Bílinské kyselky. Na posledním kroužku šk. roku 2014/15 chceme také ocenit naše  nejvěrnější účastníky.

venkovní expozice

v řadě za sebou...

ochranná helma slušela všem, Verča měla dokonce vlastní

procházíme štolou pěkně jeden za druhým

tzv. Kalvárie - odpočinek pod křížem s krásným výhledem do okolí

zřícenina hradu v Krupce

DUBEN 2015:

ZA RARITOU DO MOSTU

Raritou vskutku nebývalou je myšlen přesunutý gotický kostel města Most.

V dubnu jsme vyrazili rychlíkem do Mostu za přesunutým gotickým kostelem Nanebevzetí Panny Marie. Počasí bylo kouzelné, výhled z věže kostela nebývalý, videoprojekce o samotném přesunutí dostane jistě každého, kdo si jen trochu uvědomí, co vše bylo v sázce. Odměnou "neplánovanou" nám bylo "preludování" pana varhaníka.

v  květu a úsměvu

na ochozu kostela

na věži kostela s Hněvínem v povzdálí

princezny Pampelišky

duben 2015:

NÁVŠTĚVA KNIHOVNY REGIONÁLÍHO MUZEA V TEPLICÍCH

Za dokonale aprílového počasí jsme navštívili knihovnu našeho muzea. V překrásném interiéru knihovny, o jejíž existenci většina ani netušila, nás PhDr. Jana Michlová seznámila s historií a činností knihovny. Už víme, o kolik svazků odborné literatury knihovna pečuje, co obnáší práce knihovníka. Nejvíce jsme ocenili možnost nahlédnout do starých rukopisů s dokonalými ilustracemi.

v muzeu

v knihovně muzea nad starým rukopisem

před keltským andělem

na nádvoří muzea

únor 2015:

ZA PEJSKY  DO  ÚTULKU  V  PROSETICÍCH

V měsíci únoru jsme na dvě party ve dvou dnech navštívili Útulek pro opuštěná zvířata v Proseticích. Setkali jsme se tu s neobyčejně laskavým člověkem, který se o pejsky stará. Už víme, kdy útulek vznikl, jak funguje, jaký režim mají pejskové, co vše práce v útulku obnáší, ale měli jsme  i možnost si pejsky prohlédnout, rozdat jim dobrůtky, které jsme donesli, dozvěděli  se něco málo z jejich osudů a mohli se na cokoli zeptat. Jedna parta byla i svědkem naděje pro pejska, kterému se naskytla možnost nového domova. Druhá zase možnosti „půjčení“ pejska na vyvenčení.

Jsme rádi za tuto zkušenost a chvíle strávené s člověkem, kterého práce tak těší. Byl to opravdu zážitek.

Přejeme útulku bezproblémovou existenci a dobré lidi.

M. Richterová, E. Solnařová a E. Šeremetová

Poděkování panu Josefu Kulhanovi jsme poslali na MP Prosetice.

Čekám na páníčka!

2. parta

Náš průvodce útulkem pan Josef Kulhan

krmení Mouly ve výběhu za útulkem

1. parta

leden 2015:

ZA MERKUREM  DO  ÚSTÍ  NAD  LABEM

V měsíci lednu jsme navštívili Muzeum města Ústí nad Labem, a to výstavu Fenomén Merkur. Modely byly dokonalé. Největším exponátem výstavy na ploše zhruba 4 metrů čtverečných byl model hradu Karlštejn a v Ústí nad Labem si odbývá svou výstavní premiéru. Zhlédli jsme i komentovanou výstavu legendární české značky Meopta, která představila svou osmdesátiletou historii v oboru výroby optické techniky.

Parta i nálada byla výborná. "Účastníci zájezdu" si užili i cestu vlakem.

Tak zase za měsíc! Plánujeme návštěvu útulku v Proseticích, co vy na to?

1. společné foto

před muzeem

interiér - Karlštejn, funkční ruské kolo

kurátor výstavy Meopta 80 Jiří Preclík

prosinec 2014:

VÁNOCE  V  OBOŘE

V měsíci prosinci 2014 jsme poslední kroužek roku 2014 prožili společně ve Mstišově. Snad se na nás nikdo nebude zlobit, když napíšeme, že téma kroužku znělo: Se "zvířaty" za zvířátky aneb Vánoce v oboře. Tu jsme si celou prošli, povídali si, sledovali jsme a nakrmili všechno živé, co za námi přišlo k plotu obory. Nejvíce času jsme strávili pozorováním divočáků, kteří se rochnili v neuvěřitelné vrstvě bahna. Prasata! Poté jsme se prošli mstišovským okolím a na závěr se ohřáli přímo v loveckém zámečku Dvojhradí.

Nálada a parta bez chyby. Počasí připomínalo spíše přicházející jaro než cokoli jiného.

M. Richterová a E. Solnařová

před oborou

s dárečky pro zvířata

se zvířaty

mstišovské "vodopády"

listopad 2014:

ZA  KUDLICHEM  NA  NOVOU  VES

Z místa setkání na Benešově náměstí a pořízení první společné tradiční fotky jsme se vydali přes Zámeckou zahradu, Bílou cestu na Novou Ves, přesněji nad Novou Ves, kde stojí Kudlichův pomník. Po kratičké miniosvětě, komu že je vlastně památník zasvěcen, jsme vyhlásili několik soutěží. Tak například  běh s hendikepem kolem "Kudlicha", pod vodojemem si "účastníci" střihli vědomostní "tipovačku" o této nepřehlédnutelné teplické stavbě. Po "šátkované" jsme prošli kolem letiště a za stmívání jsme pomalu mířili přes řetenický park a lampionovým průvodem osvětlenou Zámeckou zahradu zpátky do výchozího bodu A, tedy na Benešovo náměstí. Zde jsme si u rozsvícených svíček pod pamětní deskou na fontáně připomenuli jednu z nejvýznamnějších událostí našich novodobých dějin, a to 17. listopad 1989.

Naše parta našlapala pěkných pár kilometrů a užila si nebývale teplé, ale hlavně pohodové víkendové odpoledne.

M. Richterová, E. Solnařová a náš častý doprovod E. Šeremetová

říjen 2014:

ZA  BUSTAMI,  SOCHAMI  A  PAMĚTNÍMI DESKAMI  MĚSTA  TEPLICE

s bustou T. G. Masaryka

u pamětní desky teplického rodáka Julia Payera - významného horolezce, polárníka a objevitele

u busty německého básníka J. G. Seuma, který je v Teplicích pochován

my a hudební velikán W. A. Mozart

pamětní deska připomínající shledání velikámů umění - J. W. Goetha a L. Beethovena

září 2014:

ZA  PŘEMYSLEM  ORÁČEM  DO  STADIC

Jak symbolický začátek!

Ale od začátku. Vlakem z Teplic do Úpořin, zde přesednout a směr ?, vystupujeme přímo ve Stadicích. Pokračování přístě....

1. společná fotografie (ta prostě musí být!)

Stadice

u Přemyslovy studánky

u památníku ve Stadicích - Přemyslové a oradla

Tato webová stránka používá cookies
Tato webová stránka používá nezbytné technické cookies pro zajištění správné funkcionality webu.

Dále může web používat cookies pro analýzu pohybu uživatelů na webu a pro reklamní účely.

Pokud tomu tak je, naleznete v nastavení níže.
Nastavení cookies
Tyto webové stránky využívají cookies pro zajištění správné funkcionality webu, pro analýzu pohybu uživatelů na webu a pro reklamní účely. Zde můžete přijmout či odmítnout některé druhy cookies, které nejsou nezbytné pro základní funkcionalitu webu. Svůj souhlas můžete kdykoliv v budoucnu odebrat či znovu udělit.
Základní technické cookies
Tyto cookies jsou nutné pro základní funkcionalitu webu. Patří sem například přihlašování uživatelů, nebo uložení informací o souhlasu s ostatními cookies.